דו"ח פנימי של משרד הבריאות: בדיקות האנטיגן מפספסות 50% מהמאומתים

נדב דוד No Comments on דו"ח פנימי של משרד הבריאות: בדיקות האנטיגן מפספסות 50% מהמאומתים

לאור עמדת הממשלה ללכת ולהתבסס על בדיקות האנטיגן בקרב המחוסנים והמחלימים בכדי לפטור אותם מבידוד, מתברר כי הבדיקה רחוקה מלהיות אמינה ומדוייקת

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח פנימי של משרד הבריאות קובע כי בדיקת האנטיגן "מפספסת" כ-50% מהמאומתים בבדיקות ה-PCR. מהניתוח, שמבוסס על ישראלים שביצעו את שתי הבדיקות, עולה כי שיעור ה-false negative בקרב בני 18 ומעלה מגיע ל-61%, ובקרב לא מחוסנים בגירים (״חסרי תו ירוק״) – עד 72% טעויות. כך חושף העיתונאי מתן חודורוב.

מסקנות ‏הצוות הן שבדיקות PCR יעילות יותר, מבחינה רפואית וכלכלית, ואף על פי כן הוחלט להתבסס על ערכת האנטיגן – ועוד בגרסה הביתית, שאמינותה מוטלת בספק גדול. ההערכה היא שהשילוב בין היעדר חובת דיווח לאי-הדיוק, יוביל רבים להימנע מהבדיקה בפועל ויעוות את נתוני התחלואה שעל בסיסם מתקבלות ההחלטות.

בתוך כך, שינוי מדיניות בבתי הספר. החל ממחר (חמישי) מורשים 3,200 נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה, במידה ואלו נחשפו לאדם מאומת. הנאמנים הוכשרו לביצוע הבדיקות.

צעד זה ינגיש את בדיקות האנטיגן לתלמידים ולצוותי ההוראה, ויחסוך מהם את הצורך להיבדק בתחנות מפוקחות או באמצעות ערכות ביתיות.

בנוסף, משרד הבריאות אישר למספר ארגונים חיוניים במשק לבצע בדיקות אנטיגן לעובדיהם. בכך יונגשו הבדיקות לתעשייה החיונית ויופחתו עומסים מתחנות האנטיגן.

 



0 תגובות